torsdag 9 april 2009


Igår var jag och barnen (+ Alex Calle) i Helsingör på en heldag. Jag känner ju att Helsingör är "min" stad lite eftersom att man har hängt där under så många år. Så de var väl sådär glada när jag tvingade dem att dricka "citronsode" istället för Cola. "Man DRICKER INTE Cola i Danmark, man dricker citronsode. Punkt slut". Eller så dricker man öl, kunde jag lagt till, men det gjorde inte den ansvarstagande mamman. Däremot sneglade jag med ett litet leende in i godisbutiken där vi fick gå bakom disken för att köpa några svindyra öl när vi var för små egentligen. Tur att vi klarade oss helskinnade från ungdomens syndiga dagar.
Är det inte så, man vill att barnen ska få busa lite, bara allt går bra. Helst ska det ligga bakom dom så fort som möjligt...
Helsingör var mysigt annars. Vi hade tur med vädret och Erik.

Imorgon ska vi till Universeum hela familjen och Jessie-familjen. Det ser vi verkligen fram emot allihopa.

Glad Påsk! (bilden från härliga Madam Stoltz)

Inga kommentarer: