onsdag 26 mars 2008

Profylax-kurs

Igår var jag och Nicke på Profylax-kurs. Nicke var mer än tveksam och inte så lätt att få med men jag tror att det kommer att hjälpa oss massor om det blir en vanlig förlossning.
Det är mycket andning men även väldigt mycket mental träning. Så nyttigt det är! Mentalt är Nicke så grymt mycket starkare än jag.
Vi gjorde ett litet test (testa om ni vill). Den ena av oss skulle hålla en blyertspenna mellan fingrarna och andra parten skulle med pekfingret slå sönder pennan. "Mentala" tanken var ju att se pennan sönder, och att se fingret gå igenom pennan. Mitt finger stannar vid pennan. Jag vågade inte!!! Jag fick med mig en penna och läxa att slå sönder den tills nästa gång. Nicke klarade det såklart. Han skulle säkert klara galant att föda barn med...(eller nja)

Inga kommentarer: