fredag 22 augusti 2008

Efterkontroll

Jag var på efterkontroll idag och allt ser bra ut. Var lite orolig eftersom att jag börjat att blöda igen. Fast det är mensen! Baaahhh, mensen redan??? Jag har ju precis blivit av med avslaget. Min typiska otur.
Erik är en solstråle numera. Älskade unge. För en vecka sen kom det första gurglande skrattet. Sen har det varit ganska tyst men det finns där. Har jag sagt att jag älskar honom?
Jag frågade på efterkontrollen hur ofta det här händer (med sprucken livmoder) och enligt statistiken händer det väl ungefär en gån per tionde år i Halmstad. Jaha, men dååå förstår jag, självklart var det min tur nu då... Sen att jag födde ut Erik vaginalt med sprucken livmoder finns inte ens med i statistiken Dr Johnsen trodde att han hört om ett liknande fall under hans år som gyn-läkare. OK, där har vi det igen, min vanliga tur.
Nog klagat. Jag mår kanon! Livet är skört, fast det visste jag redan innan.
Nu börjar helgen. Vi ska äta en kyckling-rätt som vi senast åt hos Johanna för nått år sen. Lite skumma ingredienser (barbequesås, vitlökssås, aprikosmarmelad bland annat) Efter det ska vi ha chokladfondue med fruktspett. Det har barnen tjatat om ett tag.
Nicke kommer snart hem efter en liten tur med motorcyklen. Han skulle köpa en present till mej sa han. Bra att ha något att skylla på säger jag, haha.

1 kommentar:

maria sa...

Vad fick du för present? ;-)