torsdag 31 december 2009

Glimtar ur ett barnrum




Eriks rum är nästan klart. Budgeten höll inte såklart men nästan... Gardinen har jag sytt själv, hade hittat något liknande på en blogg (hittar inte den nu tyvärr). Ni som känner mig vet att jag knappt får till att sy upp ett par gardinlängder så jag är faktiskt väldigt nöjd. Lite prickigt tyg, ett gammalt lakan och en rundstav var allt man behövde.
Idag är det nyårsafton. Vi tänker mycket på Johans kompis men han har varit här nu i några dagar och det var så skönt att få rå om honom. Det gick bra att ha honom här, han fick väl lite distans och han ville inte hem, det förstår vi ju, hemma påminns han om pappa hela tiden. Vi var en stund i pulkabacken igår. Jag var rädd att nått barn skulle säga något men det hände bara en liten tråkig grej (när jag inte var där såklart). Det är väl svårt att rädda honom från allt men jag har sagt till Johan att han måste stå upp för sin kompis. "-Hur dog din pappa?" ska han inte behöva svara på ännu tycker jag.
Som vanligt ska vi till Jessie ikväll (myyys) och när vi kommer hem inatt hoppas jag att vår trädgård ser bättre ut än förra året. Vissa hade visst fått för sig att fira nyår på vår veranda då, jag kommer aldrig att glömma hur här såg ut...raketer, sönderslagna flaskor, glas, burkar...Och så stackars Plexus som var inlåst i huset och hade gått bärsäkragång i panik. Inte en ursäkt fick vi heller och dum som man är så säger man inget. Förhoppningsvis är det inte här de spenderar sin nyårsafton fler gånger...
Ett stort varmt Gott Nytt År önskar jag er mina vänner

2 kommentarer:

Annelie sa...

Vad duktiga ni är!Vad fint! Hur hinner ni med? Skulle också vilja göra om hemma, men hur ska jag hinna med det!!?? Stor kram
Annelie

Karolinssida sa...

Vilket fint rum... Bella lagar oxå massor med mat på sitt nya leksakskök... Som tur är kan jag äta den med gott samvete , den är helt pointsfri...
Hoppas ni får ett underbart 2010,och att vi får träffas mååånga ggr under året... Kramar !!!