onsdag 16 juli 2008

Här går livet i lugnt mak. Nicke har inte semester förren vecka 32 och då ska vi äntligen bygga på övervåningen om det inte regnar (skulle vara lite synd eftersom att vi ska öppna upp hela taket och därmed kommer att sova under bar himmel). Jag försöker ändå hitta på något med barnen då och då så att de känner att de har sommarlov. Här har varit många kompisar och många övernattningar.
Lille Erik har magknip. Mamma mia vad strängt det kan vara. Kluven känsla det där att älska någon så djupt och bara vilja hjälpa honom från det onda samtidigt som tröttheten ibland knäcker en. Det är ju bättre och sämre dagar. Igår var en lite sämre så jag försökte lägga mig lite tidigare när Nicke kom hem från crossen med Johan. Jag han väl somna till en halvtimme kanske inann det var dags för sista målet och natten (trodde jag). Hade en förhoppning om en skön natt efter en stirrig dag. Det blev inte riktigt så kan jag ju säga. Han grät förtvivlat i flera timmar och tillslut var jag bara tvungen att lägga bort honom. Armarna domnade och jag storgrät. I 30 sekunder, sen hade superkrafterna kommit tillbaka, är det inte konstigt? Mjuka gunget och gos-rösten var tillbaka och jag lyckades somna honom och han sov i tre timmar vilket är ok när man är så liten och underbar. Nu är jag ganska utvilad, har väl sovit 6 timmar kanske men det klarar jag mig på när man bara går här hemma och tar det lugnt om dagarna. Tur att man inte ska jobba!
Sen har jag ont i ena bröstet, säkert mjölkstockning men den är så envis, tredje dan idag. Vi får se hur det går, önskar att slippa penicillin för min älsklings skull. Mest gnäll från mej idag...
Nu ska jag springa och kolla min mobil om Maria skickat meddelande. Om hon inte jobbat hela natten ska vi nämligen ta en sväng till Ikea idag. Ska bli så mysigt. Fast först ska vi till Villa Älde som har 20%, en av mina älsklingsbutiker.
Johan hade förresten kört sitt snabbaste race hittills på Veingebanan berättade en stolt far. Tills han fick grus i ögat. Det är inte lätt att vara värsta crosskillen och ändå bara 7 år!

Inga kommentarer: