lördag 14 mars 2009


I torsdags fick vi fint besök av Karro, Rebecca, Oliver och lilla Izabella. Mysigt! Johan och Oliver fann varandra som vanligt! Varför dröjer det så mellan gångerna?
Idag vaknade jag och kände mig för första gången på länge sugen på en joggingrunda. Jag studsade upp strax innan sju och kollade av om det gick vägen. Nicke och Johan packade nämligen för fullt inför en pappa-son dag på crossbanan. Jag kom ut och är hemma nu, glad att det gick bra trots det långa uppehållet.
Alex ska på fotbollsmatch vid middagstid och så fort Nicke och Johan dyker upp ska jag upp och jobba med Servera-tidningen. Det börjar bli tight med tid nu...
Ikväll får vi trevligt besök av Annika, Jonas, Ella och Johanna, Freddan, Arvid och tvillingarna.
Imorgon ska Alex på kalas, Nicke ska göra klart sin hjullastare och jag ska försöka kunna smita upp i lokalen så mycket som möjligt.

Får Bella äpple vill jag! Sötaste kavata tjejen är hon verkligen!!!

Vad är väl en frukttallrik när alla andra äter nybakade bullar???Lägg till bild
Denna veckan har jag lärt mig gå över trösklar!
Jag och Alex har det ganska gosigt på morgnarna, fast han är väldigt trött!


Johan hade med sig sin kära Louise nån dag i veckan. Jag vet varför han gillar henne. Hon är verkligen inte som andra tjejer, hon leker vilda lekar och säger rakt ut vad hon tycker och tänker. Sen är hon väldigt tävlingsinriktad. Jag frågade henne hur många våfflor hon trodde att hon skulle äta till mellanmålet. Tja, sa hon, en 8-9 stycken äter jag nog. Jag skrattade och sa att hon skulle få 50 kronor av mej om hon åt 9 våfflor med alla tillbehör. Hon antog utmaningen (Johan med men han gav upp efter 3 stycken) och hon klarade det. Jag trodde hon skulle spricka. Hon är ju inte precis rund, mer tunn om man säger så. Fast hon var ganska lugn resten av eftermiddagen och kvällsmaten hemma stod hon nog över.

1 kommentar:

Karolinssida sa...

9 våfflor... Det klarar inte ens en gottegris som jag....

Ha en härlig helg!!!
KRAMAR