lördag 28 mars 2009

Vi kom ihåg att släcka ljuset!

Klockan är inte mer än elva men jag är sist uppe idag. Både jag och Nicke lägger oss hellre på kvällen och kommer upp på morgonen. Nu för tiden ser en liten gosig kille till att vi inte har nått val heller. Imorgon är det söndag och då får jag besök av mina kära vänner, Ulrika och Annelie. Vi ska gå en härlig lång promenad och sen fika. Det blir blåbärspaj, jag blev inspirerad när jag var hos en av mammorna i mamma-gruppen i veckan. Mums!
Idag har barnen varit med och bakat traditionellt stenugnsbakat bröd hos Farmor. Jag gillar att de får behålla den traditionen. Bägge kavlade upp armarna och tog i.
Nicke har satt in ett fönster på ovanvåningen och sen har vi diskuterat med alla som orkat lyssna, men mest med varandra om fönsterfoder. Vi är nog inte riktigt överrens än...
Jag fick målat ena sidan av första fönstret till vår fina glasveranda, ett Blocket-fynd. Redan nu inser jag vilket jobb det kommer att bli. Dessutom målar jag med linoljefärg som var en evighet att torka. Men det blir så fint! Min dröm kommer kanske att bli sann innan året är slut, fast man kan aldrig vara säker.

Farmor och Alex bakar brödErikAndreas, Maria och deras bebis Texas

Erik gillar farbror Andreas

Inga kommentarer: