måndag 9 mars 2009

Jag gillar måndagsmorgnar...

Ja, faktiskt. Åtminstone nu när jag går hemma. Det är skönt med lite vardag med ordning och reda. I helgen har Johan varit lite sjuk, ja Erik hade också en liten släng av feber. Sen kräkte Johan en gång och sen var det bra. Vi är precis i valet och kvalet om han ska till skolan men han var bra hela dan igår så det lutar åt att han åker.
Förra veckan firade jag och min älskling 13 års-dag. Eller firade vi? Vi ringde och sa grattis till varann...Fast vi firar ju bröllopsdagen numera istället. Sen var det ju innebandy, fotboll, utvecklingssamtal för Alex, klippning av Johan, promenader såklart (och lunch med Johanna och Annika en låååång eftermiddag, så mysigt så!). I torsdags hade vi tjejträff, lika mysigt som vanligt och lite sent sänggående. Jag bjöd på lasagne och vit choklad kladdkaka.
I lördags eftermiddag hade jag, Ulrika och Annelie en efterlängtad fika på eftermiddagen. Som jag saknar dom båda mellan gångerna, jag ska snabbt boka in dem för en ny tre-timmars fika snart!
Denna veckan kör vi på som vanligt. Aktiviteter för stora barnen (innebandymatcher till helgen), öppna förskolan, vaccination (uhuhu, den gör oooont, den nya sprutan), rytmik, fika hos en av mammorna på torsdag och så promenader såklart. Bara nöje hela veckorna, inte konstigt att man längtar till måndagarna! Kram!

Oj så rädd han blev för masken. Och vad svårt det var att hålla sig för skratt! Alex tog pedagogiskt av och på den för att visa vem som var bakom men det hjälpte inte. BORT MED DEN!

Igår fick vi besök av lilla Wilma, ny granne till oss här på Frisagård. Så söt att vi smälte allihop.

Så mamma, nu har jag den!

1 kommentar:

Karolinssida sa...

Vad duktig du är med alla dina promenader... Tycker helt klart vi får boka en dag att träffas nu... Det var lite synd att vi missade er i onsdags... Spelar mig mindre roll vem som kommer till vem... Men det är kanske trevligast hos er eftersom vi har byggröra och haltande kök... Blä urk... men det blir fint när det är färdigt... Kram