söndag 25 januari 2009


Förra helgen lagade jag och Johan trerätters till resten av familjen och denna lördagen var det Alex och Nickes tur. Johan ville så gärna bjuda på kronärtskocka förra veckan som han älskar men det fick bli räktoast för kronärtskockorna var så tråkiga i affären. Sen lagade vi potatisgratäng med kyckling till barnen och kött till mamma och pappa. Till efterrätt valde Johan varma päron med after eight. Alex och Nicke bjöd på rostad pain riche med grym vitlökssås till förrätt, färsk pasta med krämig kyckling till huvudrätt och vit chokladmousse till efterrätt. Smaskigt va?
Idag har Johan fått testa nyplastade crossen en sväng, sen grillade vi korv ute. Varför smakar mat godare ute?
I morse joggade jag en sväng och sen stack jag och Maria på en liten sväng till Hebergs auktioner. Där var en underbar liten gungstol som Maria hittade först. Så fin!!! Hoppas att hon bjudar hem den, hon lade ett litet bud innan vi åkte hem.
Jag har målat klart gamla dörren med, som ska fungera som sänggavel i sovrummet när den torkat klart. Vi får se hur det blir.

Just nu gör Alex kladdkaka. Det ska bli intressant att smaka. Hoppas att det blir gott.

1 kommentar:

maria sa...

Och så vann jag på min första riktiga auktion! :-)
Imorgon ska gungstolen bli vit.
Kram!