måndag 19 januari 2009

Vecka 4 MOTION

Måndag:
Jogging 30 min (det går för länge mellan gångerna)

Tisdag:
Promenad 1,5 timme (sen Semla på Börjes, hihi. Det blev ingen gympa idag. Jag fick akut ont i magen som tvärt gick över igen när det var försent att hänga med. Usch vad reeetligt)

Onsdag:
Ojoj, en massa promenerande. Trevlig mamma-promenad i skogen 1,5 timme. Hade fortsatt besök av Johanna och Annika under dagen och vi åt gulasch och paj. Jag är hungrig jämt!
på kvällen snabb traditionell promenad med Ulrika när Johan spelade innebandy, 1 timme. Skönt att "hinna" träffa Ulrika ibland.

Torsdag:
Promenad på Galgberget med kompanjon Maria. Jättemysigt, kommer definitivt åka in fler gånger. 1 timme.

Fredag:
Idag blev det promenad hos Elisabeth på Skogagård. Vi har gått hos varandra omväxlande ända sen våra bebisar var pyttesmå. 45 minuter (brukar bli mer men Elisabeth hade en skadad fot idag). Sen simmade jag 55 minuter med Ulrika ikväll. Så nu är jag fräsch och redo för ett liiiitet glas vin.

Lördag:
Frallepromenad med förlängning. Strax över 1 timme. Härligt innan frukost!

Söndag:
Jogging 5 km.

Summering: Jogging 10 km. Promenader ca 6,5 timme. Simning 55 minuter.
Mål nästa vecka: INGET GODIS. Jogga minst två gånger. Funktionell träning 1-2 ggr (på dvd här hemma) Promenera 8 timmar. Simma en gång eller gympa på tisdag.

4 kommentarer:

maria sa...

Hejaheja! :-)

Karolinssida sa...

Jag kommer gärna och promenerar med dig... Flyr gärna kaoset här hemma... Det är jätteskönt att vara igång men fy f-n vad hela huset ser ut...
Superduktigt att jogga... mina knän värker bara jag hör ordet...
Hejja dej och lycka till...

Unknown sa...

Helene, du rör ju jättemycket på dig! Du ger mig dåligt samvete!
Nu är din Maileggarderob beställd och massa annat, (Cremefärgad om det är ok?) bla en liten hängmatta och en liten barnstol, hur gulligt som helst.
Må så gott
Kram Katta

Karolinssida sa...

Gud vad du är duktig... Här blir det än så länge bara promenader och ridning men hoppas kunna utöka framöver...

Ska passa på och åka och hälsa på dig nu innan mammaledigheten är över för min del... oliver vill ju så gärna träffa Johan oxå...
Ha det bäst!!