måndag 23 februari 2009

Familjen otur...

Känner att det är vår tur nu, att vara friska och krya. Själv mår jag kanon nu och alla barnen är bra också. Influensan är verkligen inget skoj. Nicke har varit dålig länge nu och i helgen blev han ännu sämre. Hade (och har även nu) 41 grader i flera dagar.
Idag åkte han till vårdcentralen. Sänkan låg på 250+ så det var direkt till sjukhuset och infektionsavdelningen. Där har han spenderat dagen och han kom hem för att sova nu ikväll. Imorgon bitti ska han vara inne igen. Nu hoppas de att det vänder. Han har fått vätska och penicillin i blodet under dagen så det borde vända tills imorgon. Röntgen visade på högersidig lunginflammation. Han är i ett bedrövligt skick. Tur att jag är bra så att jag kan "ta över" här hemma.
Jag och Erik ser fram emot ännu en skön vecka. Idag öppna förskolan. Imorgon ska vi på promenad och fika hos Lena. På onsdag är det skogspromenad och på eftermiddagen blir det "stick-café" hos Charlotte och Elin. Det ska bli så mysigt! På fredag traditionell prommis med Elisabeth. Till helgen matcher med barnen och KANSKE auktion om jag har tur.
Sen lite jobb faktiskt. Till Maxi. Kul!
Kramkram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så skönt att höra att du är mycket bättre Helene! Tråkigt bara att Nicke blivit så kass, men som du säger vätska och penicillin direkt i blodet borde göra susen.
Sköt om er!
Kram Katta

Karolinssida sa...

Usch vilken otur... Är själv lite snorig och tycker fruktansvärt synd om mig själv...

Vad duktig du är som har promenader planerade för hela veckan... Jag promenerar oxå men det blir långt från varje dag...

Stickcafe´ lät intressant... ny hobby på gång eller ?

Krya på gubben nu och ha det bäst allihopa... hoppas vi kan ses snart...