torsdag 5 februari 2009

Johan på badhuset

Måste bara berätta om när Johan var på badhuset med en kompis i veckan. Han får med sig pengar och hänglås som man behöver till skåpen. Jag är på gympa på kvällen och kommer hem när hela familjen sitter i tv-soffan. -Var det kul på badhuset?, frågar jag. Jaaa, han drar på det. -Pappa får berätta. -Vaddå?, undrar ju jag. -Jag virrade till det, säger han. OK, säger jag (inte vidare förvånad). Såhär hände det: Johan glömmer inte att han har låset utan stoppar det i kolven. Men han glömmer att plocka ut nyckeln och när han kommer tillbaka så har någon tagit lås och nyckel. Pappan som han är med går och pratar med en badvakt. När badvakten kommer har Johan kommit på att han hittat sitt lås fast det är låst på ett annat skåp. Så han får badvakten till att klippa upp låset. Under tiden de gör det så kommer stackaren som har skåpet och undrar varför de klipper upp hans lås. Det var alltså inte Johans lås det heller. De hittar sen Johans skåp med alla saker i. Låset är borta men Johan får ett nytt trots att han slarvat bort ett och fått badhusvakterna att klippa upp ett. Johan i ett nötskal.

Inga kommentarer: