måndag 16 februari 2009

Sjukstuga

Fy för influensatider...Nu har vi legat hela familjen och vi är väl inte bra ännu. I lördags morse pallade jag inte, hade så ont i bröstet så jag tänkte att jag bara måste ha lite penicillin. Jag satt och väntade på akuten en bra stund men kände tillslut att jag måste lägga mig ner. Jag vandrade in i korridoren för att hitta nån sköterska. Det kändes som en evighet innan jag såg två sköterskor i ett rum. -Jag svimmar, pep jag (haha, jag sitter här och skrattar, så ynklig jag var) Och ja, jag svimmade. Så pinsamt, vaknade några sekunder senare i en säng och hörde dem säga -Det DÄR var nära ögat. -Ja, den där influensan knäcker verkligen folk.
Själv mådde jag primus i sängen och somnade gott tills det blev min tur. Doktorn kom och lyssnade och sa -Lunginflammation, hämta penicillinet och hem i sängen med dej.
Fast lunginflammation? Jag vet inte, känner mig ändå ganska bra. Tror nog mer på luftvägsinflammation eller nått.
Ha det gott alla! Nu ska jag kurera mig så att jag orkar med lite av det jag planerat för mina barn i veckan. Vi får vänta några dar till bara...

2 kommentarer:

maria sa...

Åååhhh, kryar på er! Låter ju inget kul alls.
Så otäckt med svimmandet! (heter det så förresten?)
Vi hörs snart!
KRAM!

Karolinssida sa...

Kya på dig!!
Låter otäck den där influensan... hittills har vi klarat oss... peppar peppar... Ha det bra alla...
KRAMAR från oss